کد خبر : 1577
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 مهر 1401 - 18:19

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران:

بازار‌هاي مماس مرزي بازاري مناسب براي صادرات محصولات فولادي/ نرخ و ارقام محصولات توليدي و بازار صادراتي نيازمند تنظيم ‌گري است

بازار‌هاي مماس مرزي بازاري مناسب براي صادرات محصولات فولادي/ نرخ و ارقام محصولات توليدي و بازار صادراتي نيازمند تنظيم ‌گري است
رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: بازار‌هاي صادراتي و مماس مرزي بازاري مناسب براي صادرات محصولات فولادي است و همکاري بين کشور‌ها را افزايش مي‌دهد.

حميدرضا رستگار، رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران اظهار کرد: در اطراف ايران کشورهايي با ميزان جمعيت ۶۰۰ ميليون نفر وجود دارد که ظرفيتي مناسب براي صادرات کشور است.

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران در پاسخ به اين پرسش که رکود ساخت و ساز موجب رکود در توليدات آهن و فولاد کشور نيز شده است يا خير، خاطرنشان کرد: ميزان توليد آهن و فولاد کشور در سال جديد در مقايسه با سال گذشته با افزايش مواجه شده است، اما براي رسيدن به چشم انداز توليد فولاد کشور که در افق ۱۴۰۴ توليد ۵۵ ميليون تن در سال را هدف گرفته است دست يابيم بايد حمايت هاي بيشتري از اين صنعت شود و با تحرک و افزايش مصرف داخلي اين هدف را محقق کرد.

وي گفت: گراني مصالح ساختماني رکود ايجاد کرده است و تقاضا و توان را در ساخت کاهش داده است.

عضو منتخب دور سوم انتخابات هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران اظهار کرد: در سال جاري ميزان ساخت و ساز در کشور کاهش قابل توجهي داشته است به اين دليل که قيمت زمين در کشور بالا بوده و با افزايش نرخ خدمات و مجوزهايي که شهرداري ها براي ساخت و ساز در اختيار قرار مي دهد هزينه تمام شده توليد مسکن افزايش قابل توجهي را تجربه کرده است.

حميدرضا رستگار، رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران عنوان کرد: صنعت ساخت و ساز کشور صنعتي است که ۳۰۰ شغل به صورت مستقيم با آن در ارتباط است و به نوعي مي توان گفت که تحرک و رونق آن نقش مهمي در ايجاد اشتغال کشور داشته و موتور محرک اقتصاد خواهد بود.

وي درباره چرايي کاهش توليد مسکن عنوان کرد: با کاهش تعداد پروانه هاي ساخت و کم رمقي توليد، ميزان اشتغال مورد نياز در اين بخش نيز حاصل نمي شود. در سال جديد ميزان ساخت و ساز در کشور کاهش قابل توجهي داشته است به اين دليل که قيمت زمين در کشور بالا بوده و با افزايش نرخ خدمات و مجوزهايي که شهرداريها براي ساخت و ساز در اختيار قرار ميدهد هزينه تمامشده توليد افزايش قابل توجهي را تجربه کرده است و درکنار اين عوامل افزايش قيمت مصالح ساختمان، سازندگان را به اين نتيجه رسانده است که در اين بازار رکودي ساخت و ساز چندان هم مقرون به صرفه نيست.

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران خاطرنشان کرد: کاهش توان خريد خريداران مسکن نيز يکي از دلايلي است که به رکود مسکن دامن زده است و در اين ميان وامهاي بانکي درنظرگرفته شده براي مشتريان در افزايش قدرت خريد مردم نتيجهاي به دنبال نداشته است.

عضو منتخب دور سوم انتخابات هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران اظهار کرد: براساس آمارهاي شهرداري، ساخت و ساز در کشور رونقي نداشته، اما اين اميدواري وجود دارد که با در نظرگرفتن زمين ارزان قيمت در شهرهاي کشور، بازار ساخت و ساز رونق بگيرد، چون مشاغل وابسته به مسکن دچار تحرک و پويايي خواهد شد و اشتغال اين بخش نيز به دنبال اين تحرک به وجود خواهد آمد.

وي تصريح کرد: دولت طرحي براي مسکن ملي و نهضت ملي مسکن داشته و اگرچه بحث هايي درباره ميزان آن و چرايي اجراي اين طرحها وجود دارد، اما ميتواند موتوري محرکي براي بسياري از صنايع بالادست و پائيندست باشد.

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران خاطرنشان کرد: جلسات و تلاش هايي براي اجراي طرح نهضت ملي مسکن انجام شده، اما هنوز در مسير اجرايي حرکت نکرده است. تمام سعي دولت اين است که اين روند تسريع يابد، اما بايد به سختيها و دشواريهاي آن نيز واقف بود.

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران ادامه داد: اين طرح قطعا در تحرک صنايع کشور نيز موثر است و توليدات کارخانجات داخلي را به نحو مناسبي افزايش مي دهد و اين اميدواري وجود دارد که فازهاي اجرايي آن از سرعت لازم برخوردار شوند.

رستگار در پايان تصريح کرد: در ايران دستمزدها به ريال است و نبايد در تعيين قيمت هاي توليد استناد به بازارهاي جهاني داشته باشيم و بايد نرخ و ارقام محصولات توليدي و بازار صادراتي متفاوت باشد و نيازمند تنظيم گري است

برچسب ها :

666