کد خبر : 1570
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 مهر 1401 - 18:17

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور و چيني تهران:

هيچ نيازي به واردات انواع سيم جوش ها نداريم/تحقق انقلاب صنعتي با تلاقي علم، صنعت و صنف

هيچ نيازي به واردات انواع سيم جوش ها نداريم/تحقق انقلاب صنعتي با تلاقي علم، صنعت و صنف
رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور و چيني تهران از برگزاري نمايشگاه انواع سيم جوش هاي ايراني خبر داد و گفت: هيچ نيازي به واردات انواع سيم جوش ها از ديگر کشورها نداريم.

غلامرضا صفرنژاد، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور و چيني تهران در خصوص شرکت در اين نمايشگاه بيان داشت: امسال سومين سال شرکت در نمايشگاه بين‎المللي با توليد انواع سيم جوش هاي ايراني است که با آخرين تکنولوژي روز و دانش دانشجويان نخبه بهترين دانشگاه هاي کشور به ميدان آمده است. اين نمايشگاه از تاريخ نهم لغايت دوازدهم مهرماه در سالن ۳۸ از ساعت ۸ صبح الي ۱۵ عصر ميزبان علاقمندان، صنعتگران و صنوف مختلف مي باشد .

صفرنژاد در لزوم و ضرروت انسجام صنعت، صنف و دانش، بيان داشت: در توليد سيم جوش هاي ايراني طي سال ها تلاش و کوشش، با بکارگيري دانش دانشجويان، تخصص صنعتگران و سرمايه گذاري صنف موفق شديم توليدات خود را در زمينه انواع سيم جوش هاي منحصر به فرد در خصوص سيم جوش هاي سايشي، ضربه اي و حرارتي در انواع آنها از جهات کيفيت به سطح کشورهاي پيشرفته برسانيم.

وي ادامه داد: توانستيم از نظر R&D به تجربياتي برسيم که کارشناسان ما مي توانند بخوبي نيازسنجي هاي تمامي کارخانجات را بررسي و سفارشات مشتريان را براي توليد آماده کنند. با اين طريق هرگز نيازي به سيم جوش هاي وارداتي نخواهيم داشت. علوم دانش بنيان توانسته با همکاري متخصصين متالوژي به تنهايي توليدکننده سيم جوش هاي توپودري تبديل شويم. اين سيم جوش ها پتانسيل رقابت با بهترين توليدکنندگان جهاني يعني آمريکايي و سوئدي با کيفيت بالاتر و قيمتي بسيار پايين تر هستند و قاطعانه مي گويم هيچ نيازي به واردات از ديگر کشورها نداريم.

رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان بلور و چيني تهران در اهميت شرکت در نمايشگاه تاکيد کرد: ذات نمايشگاه احيا شدن است. در اين مسير افراد مرتبط با يکديگر خود را در حوزه ريخته گري- صنعت سيمان-متالوژي و…پيدا مي کنند. واحدهاي توليدي در اين زمينه مي توانند ضمن تعامل و فعاليت اقتصادي با يکديگر تبادل علمي داشته باشند.

صفرنژاد تصريح کرد: امسال با سومين حضور خود در نمايشگاه مذکور مي توانيم با معرفي و ارائه بيوگرافي و منابع استفاده از محصولات، مشتريان را در اين حوزه راهنمايي کنيم. تلاقي علم، صنعت و صنف مي تواند انقلاب صنعتي را ايجاد مي کند، همانگونه که کارخانجات کيا و هيونداي در خودرو سازي با تکيه بر دانش و علم و استفاده ار تخصص توانستند روز به روز بر سطح ارتقاي توليدات خود بيفزايند ما نيز توانستيم طي ۱۵ سال از توليد يک خط و مدل سيم جوش به توليد ۱۵ مدل سيم جوش برسيم.

وي تاکيد کرد: ما مي توانيم براي هر يک از نيازمندي هاي انواع کارخانجات و توليدي هاي سراسر کشور سيم جوش خاص مصرف آنها را توليد و با بهترين کيفيت و به يک سوم قيمت سيم جوش هاي وادراتي عرضه کنيم. اين موفقيت تنها در طول سه سال برايمان ايجاد شده است هر چند در عرضه و فروش حتماً نياز به اعتماد و اطمينان دولتمردان به توليدات داخلي و همچنين جلوگيري از واردات انواع سيم جوش هاي گران قيمت کم کيفيت خارجي مي باشد.

وي مهمترين نکته در خصوص فروش محصولات توليدي در کشور را دلگرمي توليد کنندگان بر اساس اعتماد و اطمينان دولتمردان دانسته و تصريح کرد: با اينکه توليدات حوزه سيم جوش را از ۱۵ سال پيش شروع کرديم اما دولتمردان تا سه سال پيش تصور مي کردند که ما در حال مونتاژ محصولات در کشوريم حال آنکه بارها دولتيها را در جريان کار خود قرار داده بوديم ، سالهاي تلاش کرديم تا ثابت کنيم که گره خوردن صنعت و دانشجو مي تواند دانش بنياني را پديد آورد که هيچ نيازي به کشورهاي ديگر براي واردات نخواهد بود. ما آماده ايم تا با تمامي کشورهايي که در اين حوزه فعالند توليداتمان را در رقابت نشان دهيم هر کشوري اعلام آمادگي کند مي توانيم ثابت کنيم که بهتر از آنهاييم، در حال حاضر ظرفيت توليد مان بيش از ۱ تن در روز است و مي توانيم واحد توليدي ديگري با همين وسعت نيز احداث کنيم ، اما در مقابل با توجه به قابليت بالاي توليد ، عرضه و فروش اين محصول در کشورمان تقريباً صفر است ، حال آنکه به اين سيم جوش ها در تمامي صنايع نيازمندند اما وجود دو شرکت واردکننده اجازه مانور توليدات داخلي را نمي دهد، بداخلاقي هايي که در روابط تجاري داخل کشوراز لحاظ معرفي برند هاي توليد شده درداخل و استفاده آنها بجاي نوع خارجيش وجود دارد ، مانع بزرگي بر سر راه توليد کنندگان است، مگر گفته نشده و دولتمردان سالهاست که شعار توليد داخلي دادند پس چرا از توليد داخلي بهره نمي برند ؟ چرا هنوز وارد کننده کالاهايي هستيم که در داخل بهترينشان توليد مي شود؟

وي تاکيد کرد: مشارکت دانشجويان نخبه با صنعت در کشور مانع از فرار مغزها مي شود ، اين نخبگان صنعتگر دانشگاهي در کشورمان به کمترين دستمزد مشغولند در حاليکه تمامي کشورهاي صنعتي دنيا با مبالغ بالاي دستمزد حاضرند از دانش اين نخبگان استفاده کنند، ما تلاش کرديم تا به توليد داخلي علاقمندشان کنيم اما تا کي توان تحمل شرايط اين سخت برايمان باقي مي ماند؟ اگر حمايت نشويم و درب واردات کالاهاي بي کيفيت بسته نشود نمي توانيم توليد داخلي را رونق دهيم، اينجا نيازي به مراحل ثبت سفارش ، هزينه هاي حمل و نقل خارجي و تهيه ارزهاي گران خارجي نيست ، خودمان توليد مي کنيم و خودمان مصرف مي کنيم با گسترش کار مي توانيم سربلند کالايمان را به ديگر کشورهاي مدعي صادر کنيم و اينها تنها پشت اگرهايي پنهان است که مي کويد اگر دولت حمايت کند .

666