کد خبر : 2548
تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1401 - 16:22

رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران:

گراني خودرو نتيجه عرضه قطره‌چکاني خودروسازها/ بازار کماکان چشم‌انتظار خودروهاي وارداتي‌ است

گراني خودرو نتيجه عرضه قطره‌چکاني خودروسازها/ بازار کماکان چشم‌انتظار خودروهاي وارداتي‌ است
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: تعداد عرضه ‌اي که توسط خودروسازان به بازار انجام مي ‌شود اصلا جوابگوي نياز بازار نيست و فاصله ۱۰۰ درصدي قيمت خودرو از کارخانه تا بازار نيز به علت عرضه محدود است.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با آخرين وضعيت بازار خودرو، اظهار داشت: همچنان رکود در بازار خودرو حاکم است و قيمت خودرو در بازار تغيير زيادي نداشته است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: تغييرات قيمت در خودروهايي که کمتر به بازار عرضه مي شود، مشاهده مي شود، به عنوان مثال قيمت خودرو دناپلاس اتومات به علت عرضه کمتر به بازار از ۵۱۵ ميليون تومان به حدود ۵۳۲ ميليون تومان افزايش يافته است.

وي اظهار داشت: بازار خودرو در رابطه با واردات خودرو هنوز در بلاتکليفي به سر ميبرد و اگرچه قرار بود واردات خودرو انجام شود اما با وجود اينکه در فصل سوم سال قرار داريم هنوز واردات خودرو محقق نشده است.

رئيس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران با بيان اينکه وزارت صمت عزم جدي براي واردات خودرو از خود نشان نداده است، گفت: تعداد عرضه اي که توسط خودروسازان به بازار انجام مي شود اصلا جوابگوي نياز بازار نيست و فاصله ۱۰۰ درصدي قيمت خودرو از کارخانه تا بازار نيز به علت عرضه محدود است اين در حالي است که با واردات خودرو ميتوان تا حدودي به تنظيم بازار خودرو کمک کرد.

وي بيان داشت: در حال حاضر قيمت کارخانه اي خودرو ۲۰۶ حدود ۱۵۰ ميليون تومان است در حالي که قيمت بازار اين نوع خودرو حدود ۳۱۳ ميليون تومان است که اين مساله ناشي از عرضه کم اين خودرو توسط خودروساز است.

موتمني با اشاره به اينکه شرکتهاي خودروساز در سال هاي اخير چندان محصولات جديدي را به بازار عرضه نکردهاند، بيان داشت: مشتريان همچنان چشم انتظار خودروهاي وارداتي و خودروهاي جديد هستند؛ زيرا از نظر مصرف‎ کننده قيمت فعلي خودرو بالاست و لذا به دنبال خودروي جديد است

برچسب ها :

666