کد خبر : 2555
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 16:25

رئيس اتحاديه سوپرمارکت‌داران و مواد پروتئيني تهران:

سود جزئي سوپرمارکت ها از فروش نان بستهبندي/ گراني ۳.۵ برابري نان در سوپر مارکت‌ ها صحت ندارد

سود جزئي سوپرمارکت ها از فروش نان بستهبندي/ گراني ۳.۵ برابري نان در سوپر مارکت‌ ها صحت ندارد
رئيس اتحاديه سوپرمارکت و مواد پروتئيني تهران گفت: سوپرمارکت‌ ها نان بسته ‌اي ۴ عددي را ۲ تا ۳ هزار تومان خريداري مي‌ کنند و در بازار ۳ هزار و پانصد تا ۴ هزار تومان به فروش مي ‌رسانند. يعني چيزي حدود ۲ برابر به فروش مي ‌رسانند نه ۳ برابر و نيم.

داوود فکوري، رئيس اتحاديه سوپرمارکت و مواد پروتئيني تهران ضمن اشاره به پيگيري از سوپرمارکت ها پيرامون بحث مطرح شده در مجلس شوراي اسلامي مبني بر ۳.۵ برابري نرخ نان در سوپرمارکت و نانوايي ها با رد اين مطلب گفت: نانوايي هاي سنتي بخشي از پخت خود را بسته بندي مي کنند و صبح ها با قيمتي که مي گويند به سوپرمارکت ها مي فروشند. سوپرمارکت ها نان بسته اي ۴ عددي را ۲ تا ۳هزار تومان خريداري مي کنند و در بازار ۳ هزار و پانصد تا ۴ هزار تومان به فروش مي رسانند؛ يعني چيزي حدود ۲ برابر نه ۳ برابر و نيم.

وي ادامه داد: نانوايي ها نان را بسته بندي مي کند، هزينه حمل ونقل را مي پردازد و به دست سوپرمارکت ها مي رسانند. آنها هم سود جزئي لحاظ مي کنند و به دست مصرف ‎کننده مي رسانند. پس طبيعي است اين افزايش نرخ را شاهد باشيم اما افزايش ۳.۵ برابري درست نيست. تعيين کننده نرخ چه بر نان هاي سنتي و حتي نان هاي فانتزي اتحاديه ما نيست و خود شرکت ها و نانوايان نرخ را مشخص مي کنند.

وي در رابطه با تفاوت نرخ نان هاي بسته بندي بيان کرد: شرکت هاي توليدکننده نان هاي فانتزي مانند سنان و نان آوران در کنار فروش محصولات خود، نان هاي بسته بندي هم به سوپر مارکت ها مي دهند. نرخ مصرف کننده روي اين محصولات وجود دارد و حاشيه سودي را هم در نظر گرفته اند که مغازه هاي ما با همان نرخ به فروش مي رسانند. روي نرخ نان هاي صنعتي نظارت به طور کامل وجود دارد و قيمت ها کاملا مشخص هستند و روي خود محصول درج شده است، اما نان هاي سنتي اينگونه نيست و نانوايان خودشان نرخ را مشخص مي کنند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: عده اي از افراد وقت اين را ندارند که در صف نانوايي بايستند مجبور هستند اين نان ها را با قيمت هايي که درج مي کنند خريداري کنند. قيمتي را نانوايان اعلام مي کنند و ما هم با ۱۰ درصد سود به فروش مي رسانيم.

برچسب ها :

666