کد خبر : 3404
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 23:14

نائب رئيس دوم اتاق اصناف و رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران:

ثبات قيمت باتري در بازار/ رشد نرخ دلار عرضه باتري فرسوده در بازار را با توقف همراه کرد

ثبات قيمت باتري در بازار/ رشد نرخ دلار عرضه باتري فرسوده در بازار را با توقف همراه کرد
نائب رئيس دوم اتاق اصناف و رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران ضمن اشاره به ثبات قيمت باتري در بازار عنوان کرد: به غير از يک کارخانه، ساير توليدکنندگان توليدات خود را به قيمت مصوب عرضه مي کنند و در تلاش هستيم تا توليدکننده خاطي نيز محصولات خود را با توجه به شرايط مصرف کننده به بازار عرضه کند.

حسين علي اکبري، نائب رئيس دوم اتاق اصناف و رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران در خصوص وضعيت بازار باتري اظهار داشت: قيمت باتري در بازار بسته به نوع مواد اوليه مصرفي کارخانجات توليدکننده باتري متفاوت است؛ اما با ثبات قيمت ها در بازار مواجه هستيم.

وي يادآور شد: به غير از يک کارخانه، ساير توليدکنندگان توليدات خود را به قيمت مصوب عرضه مي کنند که در تلاش هستيم توليدکننده خاطي نيز محصولات خود را با توجه به شرايط مصرف کننده به بازار عرضه کند.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران با اشاره به قيمت باتري فرسوده افزود: قيمت هر آمپر باتري فرسوده بين ۸،۵ تا ۹ هزار تومان است اما رشد نرخ دلار عرضه باتري فرسوده در بازار را با توقف همراه کرده است.

علي‎‎اکبري همچنين درباره قيمت مواد اوليه توليد باتري عنوان کرد: قيمت سرب و ساير مواد اوليه توليد باتري تا هفته گذشته رو به کاهش بود؛ اما در هفته جاري مقداري افزايش يافته است.

وي در خصوص وضعيت عرضه و تقاضا در بازار باتري گفت: توليدکنندگان باتري به دليل صادرات بخشي از محصولات خود باتري را با تاخير به بازار عرضه مي کنند؛ اما عرضه و تقاضا در تعادل است و مشکلي در تامين نياز بازار وجود ندارد.

نائب رئيس دوم اتاق اصناف و رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران در پايان خاطرنشان کرد: خوشبختانه چون تامين باتري کشور از طريق توليدات داخل صورت مي گيرد چالشي در بازار باتري وجود ندارد و توليدکنندگان علاوه بر تامين نياز داخل، مازاد محصولات خود را صادر مي کنند.

برچسب ها :

666