کد خبر : 3370
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 23:04

رئيس اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فروشندگان ماشين آلات کشاورزي، صنعتي، ساختماني و لوازم يدکي کشاورزي تهران:

دستيابي به كالاهاي صادرات محور يعني به توازن و تعادل رسيدن/ در توليد كالاهايي که داراي مزيت مطلق هستيم بايد هدفمند عمل كنيم

دستيابي به كالاهاي صادرات محور يعني به توازن و تعادل رسيدن/ در توليد كالاهايي که داراي مزيت مطلق هستيم بايد هدفمند عمل كنيم
رئيس اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فروشندگان ماشين آلات کشاورزي، صنعتي، ساختماني و لوازم يدکي کشاورزي تهران گفت: زماني كه كالاهاي صادرات محور داشته باشيم و حدأقل بتوانيم ماشين آلات كشاورزي خود را به كشورهاي منطقه صادر كنيم مي‌ توان گفت كه به توازن و تعادل رسيديم.

علي توسطي، رئيس اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فروشندگان ماشين آلات کشاورزي، صنعتي، ساختماني و لوازم يدکي کشاورزي تهران اظهار داشت: ما نه صرفاً در حد بخشنامه و بلكه با استفاده از نيروي كار توانمند و قيمت مناسب و موقعيت جغرافيايي خوبي كه داريم مي توانيم در حوزه ماشين آلات كشاورزي به برند جهاني تبديل شويم.

رئيس اتاق اصناف تهران تصريح كرد: متأسفانه در ارتباط صنعت با دانشگاه هدفمند عمل نكرديم و همين امر موجب نارضايتي دانشگاهيان و صنعتگران شده است.

وي شرايط فعلي توليد و عرضه ادوات كشاورزي را تقريباً مطلوب ارزيابي كرد و افزود: مقام معظم رهبري در سال هاي اخير بارها به مباحث لزوم حمايت از توليد و رونق اقتصادي و پيوند بين دانشگاه و صنعت اشاره و تأكيد كردند كه اگر از فرصت و شرايط فعلي در اين راستا و به شكل هدفمند استفاده كنيم و به بازارهاي بين المللي دست يابيم قطعاً وضعيت بهتر از اين خواهد شد.

توسطي افزود: در توليد كالاهايي مانند خودرو مزيت مطلق نداريم؛ اما در توليد كالاهايي مانند فرش، زعفران و محصولات كشاورزي كه داراي مزيت مطلق هستيم بايد هدفمند عمل كنيم و صرفاً شعار سال را در سربرگ هاي اداري چاپ نكنيم و در عمل به توليد اهميت دهيم.

رئيس اتحاديه فروشندگان ماشين آلات کشاورزي، صنعتي، ساختماني و لوازم يدکي کشاورزي تهران با اظهار اينكه صنعت پمپ هاي آب در ايران بسيار پيچيده و پيشرفته است بيان كرد: در حال حاضر اين پمپ هاي آب با كيفيت عالي و قيمت بسيار مناسب توليد و در بازار عرضه مي شوند.

رئيس اتاق اصناف تهران با تصريح بر اينكه تحريم ها لطمه زيادي به زندگي مردم زده گفت: اگر تحريم ها برداشته و يا كمتر مي شد بدون حمايتي خاص دولتي هم مي توانستيم به وضعيت مطلوبي برسيم اما در عين حال ما ۱۵ كشور همسايه نيز داريم كه ظرفيت بسيار بزرگي است و با استفاده از همين امتياز منطقه اي مي توان در حوزه ادوات كشاورزي به موقعيت هاي ويژه اي رسيد.

برچسب ها :

666