کد خبر : 3391
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 23:10

رئيس اتحاديه کبابي، حليم و آشپز تهران:

قيمت‌ کباب نسبت به بقيه کالاها و مواد غذايي آنچنان تغييري نکرده است/ عرضه کباب ارزان با سنگدان مرغ؛ دروغ بزرگي

قيمت‌ کباب نسبت به بقيه کالاها و مواد غذايي آنچنان تغييري نکرده است/ عرضه کباب ارزان با سنگدان مرغ؛ دروغ بزرگي
رئيس اتحاديه کباب و حليم وآشپز تهران با تاکيد بر اينکه امسال قيمت‌ کباب نسبت به بقيه کالاها و مواد غذايي آنچنان تغييري نکرده، درباره افزايش قيمت کباب گفت: امسال دو سه سري افزايش قيمت داشتيم که يکبار بعد از حذف ارز ترجيحي و آزاد شدن قيمت روغن و برنج و گندم بود و اخيرا هم چون يک مقدار قيمت گوشت و روغن و برنج بالا رفت، قيمت کباب هم بيشتر شد.

حسين محمدي، رئيس اتحاديه کباب و حليم و آشپز تهران با بيان اينکه هيچ ارزاني و گراني اي بي حکمت نيست، درباره قيمت فعلي يک پرس چلوکباب مرغوب افزود: قيمت چلوکباب به کيفيت و وزن و مواد مصرفي بستگي دارد. يعني قيمت چلوکبابي که با گوشت تازه گوسفندي و برنج ايراني کيلويي ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان عرضه ميشود با چلوکبابي که با گوشت برزيلي و برنج هندي و پاکستاني و تايلندي پخته شده خيلي فرق ميکند.

محمدي ادامه داد: بر اين اساس قيمت چلوکباب از ۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان است. چلوکباب ۲۰۰ هزار توماني هر سيخ ۲۵۰ گرم با ۴۰۰ گرم برنج دم کرده مرغوب است.

رئيس اتحاديه کباب و حليم و آشپز تهران در ادامه درباره ميزان تقاضاي مردم براي مصرف کباب در سال جاري گفت: تحت تاثير گراني هاي اخير يک مقدار قدرت خريد مردم پايين آمده است.

محمدي افزود:بعد از دوران کرونا نسبتا شرايط صنف ما بهتر شده بود اما گراني ها و همچنين ناآرامي هاي اخير در خرابي کاسبي ما به خصوص در عرضه شام اثر داشته و شرايط فروش خوب نيست.

رئيس اتحاديه کباب و حليم و آشپز تهران درباره اينکه آيا عرضه کباب با سنگدان مرغ، نان خشک، پياز و ادويه صحت دارد، گفت: اين خبر از اساس غلط است و اينها همه شايعه و در حد دروغ قرن است! چرا که اصلا با سنگدان مرغ نمي شود کباب درست کرد.

محمدي افزود: خبر عرضه کباب ارزان با سنگدان مرغ مثل شايعه پختن حليم با پنبه و پشم به جاي گوشت بود که آن هم دروغ بزرگي بود.

وي درباره علت قيمت پايين تر چلوکباب در برخي واحدهاي صنفي گفت: در هيچ کدام از واحدهاي صنفي داراي جواز در سطح تهران تاکنون چنين تخلفاتي مشاهده نشده و شايد واحدي يک مقدار گوشت آن را کمتر بريزند و کوبيده آن ۷۹-۸۰ گرم باشد اما تاکنون شاهد عرضه سنگدان مرغ چرخ کرده به جاي کباب نبوده ايم.

برچسب ها :

666