کد خبر : 3829
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 11:37

کارگروه تخصصی-ملی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران تشکیل شد

کارگروه تخصصی-ملی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران تشکیل شد
نخستین جلسه از کارگروه تخصصی- ملی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران، با حضور قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران و تعدادی از روسای اتحادیه‌های لوازم یدکی خودرو مراکز استان روز گذشته ۱ آذر ۱۴۰۱، برگزار شد.

به گزارش اتاق اصناف ایران، قاسم نوده‌فراهانی بیان کرد: به موجب طرح شناسه‌دار کردن لوازم یدکی و قطعات خودرو که از سوی دولت و با حمایت اتاق اصناف ایران و اتاق‌ها و اتحادیه‌های شهرستان‌ها و با هدف مبارزه با توزیع کالای قاچاق اجرایی شده است، همچنان موارد و مشکلاتی با سامانه جامع تجارت و اجرای طرح از سوی واحدهای صنفی داریم که با هم فکری قابل رفع است.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در راستای رفع مشکلات صنف لوازم یدکی با سامانه جامع تجارت و نیز بررسی مشکلات باقی مانده در اجرای این طرح، امروز کارگروه تخصصی- ملی لوازم یدکی در اتاق اصناف ایران تشکیل شده است و لازم است تا کارگروه‌های تخصصی استانی نیز به زودی ایجاد شوند تا ضمن بررسی مشکلات این طرح، به مشکلات دیگر این صنف که با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارند، رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: در کارگروه‌های استانی لازم است، روسای اتحادیه‌های لوازم یدکی مراکز استان، جلساتی با اتحادیه‌های شهرستان‌ها داشته و مسائل هر استان را با همکاری هم رفع کنند و چنانچه موردی نیاز به حمایت اتاق اصناف ایران داشت در جلسات کارگروه ملی عنوان خواهد شد. نوده فراهانی گفت: از کارگروه‌های تخصصی- ملی اتاق اصناف ایران انتظار می‌رود که به عنوان بازوی فکری و مشورتی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، ضمن برگزاری نشست‎های ماهانه، گزارشاتی جامع از مشکلات و راه‌کارهای پیشنهادی ارائه دهد.
بر اساس این گزارش، در نخستین جلسه از کارگروه تخصصی-ملی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران، در خصوص تعیین وظایف کلی این کارگروه تبادل نظر شد.
« پیگیری مشکلات صنف به صورت تفکیک شده از خانه ملت، قوه قضاییه و دولت»، «ضرورت مبارزه با لوازم یدکی تقلبی هم زمان با مبارزه با لوازم یدکی قاچاق»، «تعیین تکلیف کالاهای بدون شناسه کالای باقی مانده در انبارها»، «افزایش تعامل اتحادیه‌ها و کارشناسان صنف با برگزاری نشست‌های منظم کارگروه‌های استانی و ملی»، «راه‌کارهای قیمت‌گذاری برای انواع لوازم یدکی»، «موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸» و … از دیگر سرفصل های اصلی و مورد تاکید برای پیگیری از سوی کارگروه تخصصی- ملی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران بود و مقرر شد ضمن تدوین شیوه نامه راهبردی و اجرایی این کارگروه، جلسات به صورت ماهانه و مستمر برگزار شود.

666