کد خبر : 4662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401 - 20:40

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم‌خانگي تهران:

لوازم خانگي کره‌اي و آلماني موجود در بازار تقلبي است/ شناسايي اصالت کالا با مراجعه به سامانه جامع گارانتي

لوازم خانگي کره‌اي و آلماني موجود در بازار تقلبي است/ شناسايي اصالت کالا با مراجعه به سامانه جامع گارانتي
رئيس ‌اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران تاکيد کرد: درحال حاضر برندهاي کره ‌اي و آلماني موجود در بازار تقلبي و قاچاق است و گارانتي دار بودن اين کالاها هم دروغ است..

اکبر پازوکي، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران درباره فروش لوازم خانگي قاچاق در بازار تصريح کرد: کالاهاي تقلبي و قاچاق در بازار وجود دارد که فروشندگان با شگردهاي خاص نسبت به فروش آنها اقدام مي کنند. مصرف کننده نيز وقتي مي بيند جنس خارجي آن هم با قيمتي ارزان وجود دارد تمايل به خريد پيدا مي کند در حالي که اين جنس ها تقلبي بوده و هيچ گارانتي ندارد.

وي با اشاره به اينکه خريداران مي توانند با به کارگيري دو ابزار اصالت لوازم خانگي موجود در بازار را شناسايي کنند، افزود: نخست از طريق سامانه جامع گارانتي مي توانند اسم و مدل کالا را درج و نوع گارانتي را متوجه شوند. علاوه بر اين خريدار مي تواند اسامي گارانتي هاي تقلبي را نيز از اين سامانه مشاهده کند. همچنين مي توان از طريق کد شناسه و کد رهگيري کالا نسبت به تقلبي بودن آنها اطلاع کسب کرد.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران تاکيد کرد: در حال حاضر برندهاي کرهاي و آلماني موجود در بازار تقلبي و قاچاق است و مصرف کننده بايد نسبت به اين موضوع هوشيار باشد؛ به عنوان مثال يک يخچال سايد کره اي ۱۲۶ ميليون تومان است؛ اما يخچال تقلبي را با همان مشخصات به خريدار با قيمت ۵۶ ميليون تومان مي فروشند.

پازوکي افزود: ۱۵ خردادماه امسال شرکت سام سرويس و گلدايران اعلام کرد که پنج سال گارانتي محصولات به پايان رسيده و ديگر گارانتي آنها را قبول نمي کند. پس چطور است که فروشنده کالا را با گارانتي سام سرويس و گلديران به مردم مي فروشد. به طور حتم اين کار غيرقانوني است و برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت؛ اما مردم نيز هوشيار باشند تا دچار مشکلات خريد کالاي تقلبي و قاچاق نشوند

برچسب ها :

666