کد خبر : 5069
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 17:58

رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران:

ساماندهي حمل و نقل درون شهري در هاله اي از ابهام/ جا به جايي مسافر توسط پيک هاي موتوري غيرقانوني است

ساماندهي حمل و نقل درون شهري در هاله اي از ابهام/ جا به جايي مسافر توسط پيک هاي موتوري غيرقانوني است
رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران با اشاره به وضعيت ساماندهي وانت بارها و پيک هاي موتوري در شهر تهران عنوان کرد: عليرغم وجود زيرساخت هاي لازم براي يکپارچه سازي حمل و نقل درون شهري، ساماندهي اين بخش به دليل عدم همکاري و هماهنگي بين نهادهاي ذيربط و عدم استفاده از نظرات کارشناسي اتحاديه در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.

داود محمدي، رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران در خصوص آخرين وضعيت ساماندهي وانت بارها و پيک هاي موتوري در شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اينکه اين اتحاديه طي ۹ ماهه امسال به سرپرستي اداره شده نه تنها ساماندهي در اين حوزه اتفاق نيفتاده؛ بلکه تفاهم نامه هايي که با ارگان ها و نهادهاي ذيربط در اين رابطه به امضا رسيده اجرايي نشده است.

وي افزود: با حضور هيئت رئيسه جديد در اتاق اصناف که داراي تجربه کافي و تحصيلات به روز هستند به بهبود شرايط فعلي بسيار اميدوار هستيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا ساماندهي حمل و نقل برون شهري طبق ضوابط مشخصي انجام مي شود؛ اما ساماندهي در بخش حمل و نقل درون شهري به فراموشي سپرده شده است، عنوان کرد: ساماندهي حمل و نقل برون شهري تحت نظارت سازمان پايانه هاست؛ اما تعدد متوليان در حمل و نقل درون شهري و عدم بهره مندي از تخصص اتحاديه، رانندگان را با مشکلات جدي همچون عدم برخورداري از بيمه و سهميه سوخت مناسب مواجه کرده است.

رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران با بيان اينکه زيرساخت هاي لازم براي يکپارچه سازي حمل و نقل درون شهري فراهم است، تصريح کرد: با وجود زيرساخت هاي قوي در کشور هر اقدامي شدني است و اگر کاري صورت نگرفته قطعا اراده اي براي انجام آن وجود نداشته است همان طور که علت عدم ساماندهي در اين بخش نيز نبود همکاري و هماهنگي لازم بين نهادهاي ذيربط و عدم بهره مندي از نظرات کارشناسي اتحاديه است.

محمدي در ادامه با اشاره به مشکلاتي که شهرداري براي اين صنف ايجاد کرده است بيان کرد: عليرغم اينکه اصل ۴۴ قانون اساسي به کوچک سازي و خروج دولت از تصدي گري و تقويت بخش خصوصي اشاره دارد؛ اما شهرداري با مداخله در امور اتحاديه مشکلاتي را براي اين صنف ايجاد کرده است.

وي اضافه کرد: شهرداري براي صدور پروانه اشتغال و فعاليت مبلغ ۷۵ هزار تومان از رانندگان دريافت مي کند در حالي که اتحاديه اين خدمات را به صورت رايگان در اختيار رانندگان قرار مي دهد.

رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران تهران ادامه داد: شهرداري عملا اتحاديه را در صدور جواز کسب و فعاليت هيچکاره قلمداد کرده است به طوريکه امکان بارگذاري اطلاعات رانندگان در سامانه تهران من وجود ندارد و رانندگان مجبورند براي دريافت پروانه اشتغال و فعاليت به پايانه آرژانتين مراجعه کنند.

محمدي تصريح کرد: عليرغم بارها تماس شخصي که با سازمان ترافيک شهرداري تهران داشتم هيچ پاسخي دريافت نکرده ام و اين موضوع نشان مي دهد در شهرداري تهران اراده اي براي حل مشکلات اين صنف وجود ندارد.

وي در ادامه از امضاي تفاهم نامه اي با پليس راهور تهران بزرگ مبني بر عمومي شدن ناوگان حمل و نقل بار خبر داد و گفت: طبق مساعدتي که رييس پليس راهور تهران بزرگ با اتحاديه داشتند مقرر شد پلاک کليه ناوگان در حوزه حمل و نقل بار و کالا عمومي شود.

محمدي همچنين با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ديگري بين اتحاديه و پليس راهور تهران بزرگ افزود: رئيس پليس راهور تهران با مشاهده شرايط عدم ساماندهي پيک هاي موتوري در تهران و نبود پارکينگ در برخي مناطق با توجه به افزايش قيمت ريالي ملک براي برخورداري پيک هاي موتوري از پارکينگ، ضوابط ترافيکي را تسهيل کردند تا ساماندهي پيک هاي موتوري با سرعت بيشتري دنبال شود و جا دارد از همين جا از ايشان تقدير و تشکر کنم.

رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران در پايان در خصوص جا به جايي مسافر توسط پيک هاي موتوري گفت: طبق قانون تجارت جا به جايي مسافر توسط پيک هاي موتوري کاملا رد شده و غيرقانوني است. حمل بار نيز طبق قواعدي در باکس ۵۰ در ۶۰ سانتي متر و با مسافت ۱۵ کيلومتر امکان پذير است.

برچسب ها :

666