کد خبر : 6061
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 21:05

گفتگو با جانباز و آزاده سرافراز رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ؛

علی شفائی

لباس اسارت بر تن می‌کنم/ جز اجرای قانون نظام صنفی هیچ نمی‌خواهم

لباس اسارت بر تن می‌کنم/ جز اجرای قانون نظام صنفی هیچ نمی‌خواهم

تاریخ تکرار تلخی‌ها و شیرینی‌ها است و حافظه تاریخ ثبت‌کننده نام‌هایی است که اسطوره‌ مردمانشان شدند و هم نام‌هایی که به سمبل بدی تبدیل شدند و چه بهتر آنکه نام انسان فراموش شود اما به بدی و بدکرداری ثبت نشود. اما اسطوره‌ها، آنها که به غلط باور کرده‌ایم، باید در افسانه‌ها و قصه‌های هزار یک

تاریخ تکرار تلخی‌ها و شیرینی‌ها است و حافظه تاریخ ثبت‌کننده نام‌هایی است که اسطوره‌ مردمانشان شدند و هم نام‌هایی که به سمبل بدی تبدیل شدند و چه بهتر آنکه نام انسان فراموش شود اما به بدی و بدکرداری ثبت نشود.
اما اسطوره‌ها، آنها که به غلط باور کرده‌ایم، باید در افسانه‌ها و قصه‌های هزار یک شب، جستجوی‌شان کنیم، غافل از اینکه در همین نزدیکی، زیر آسمان همین شهر بزرگ، اسطوره‌هایی زندگی می‌کنند که گویی داستان‌سرایان و نقالان، هر آنچه‌از مرام و معرفت پهلوانان اساطیری تعریف می‌کنند، از وجود ایشان ایده گرفته‌اند.
دیر زمانی نگذشته که فراموش کنیم، آن روزهایی را که ضحاک زمانه با حمایت دیو هفت سر و جادوگر شهر تاریکی به سرزمین ما حمله کرد و در برابر دژخیمان تا بن دندان مسلح لشکر ضحاک، جوانان ایران زمین صف آرایی کردند، جوانانی که سلاح‌شان شجاعت بود و سپرشان ایمان و آنچه ایشان را شکست‌ناپذیر می‌‌‌ساخت عشق به سرزمینی بود که نهال نوشکفته انقلاب را در وجود خود می‌پروراند.
ضحاک و دیو و جادوگر درهم شکستند و افسوس که بسیاری از ما فراموشمان شد که قصه دفاع مقدس ما پهلوانانی داشت که قهرمانان هیچ قصه‌ای شجاعت و رشادت ایشان را ندارند.
ولادت ابوالفضل العباس(ع)، روز جانباز بهانه‌ای شد با احمد ابوالحسنی جانباز و آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس گفتگویی انجام دهیم تا از مصائبی که این روزها بر این قهرمان ملی کشورمان می‌گذرد سخن بگوید.
احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران و عضو علی‌البدل هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران با انتقاد از عدم اجرای قانون و حکم دیوان عدالت اداری در خصوص اجرای ماده 22 قانون نظام صنفی، افزود: بی‌مهری و ظلمی که این روزها با آن روبرو شده‌ام را پیش از این در هشت سال و نیم اسارت در زندان‌های حزب بعث عراق تجربه کرده‌ام.
احمد ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اتاق شفاف، با اشاره به اینکه در مقام یک جانباز آزاده‌ حداقل توقعی که از مسؤلان دارم اجرای قانون و رعایت عدالت است، اظهارداشت: هیچ زمان نخواسته‌ام که به دلیل جانبازی و آزادگی برای من امتیازی ویژه قائل شوند و حقی را ناحق کنند، اما توقع بی‌عدالتی و ظلم را هم ندارم.
جانباز هشت سال و نیم دفاع مقدس ادامه داد: براساس آنچه قانون نظام صنفی تکلیف کرده است؛ فعالان صنفی می‌توانند دو دوره متوالی ویا چهار دوره متناوب در هیأت مدیره اتحادیه‌ها حضور داشته باشند و از آنجاییکه این قانون از سال 1392 اجرایی نشده بود، دیوان عدالت اداری به موضوع ورود کرده و حکم به اجرای آن داد.
وی با اشاره به اینکه در حالیکه قریب به اتفاق فعالان صنفی که مشمول این قانون می‌شدند، از حضور دوباره در هیأت مدیره اتحادیه‌ها منع شدند، توضیح داد: متأسفانه در تهران فقط برای یک نفر این قانون آنگونه که باید اجرا نشد و یکی از اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران در حالیکه مشمول قانون شده و باید از ریاست اتحادیه کنار گذاشته شود، همچنان در این سمت فعالیت می‌کند.
ابوالحسنی افزود: در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و دیوان نیز حضور ایشان در رأس اتحادیه را غیرقانونی دانست اما متأسفانه همچنان قانون و حکم دیوان اجرایی نشده است.
این جانباز که سابقه هشت سال و نیم اسارت در زندان‌های حزب بعث عراق را دارد، در اعتراض به عدم اجرای قانون گفت: عدم اجرای قانون و حکم دیوان عدالت اداری در واقع ظلمی است که در حق من روا داشته شده است و تداعی کننده ظلمی است که در دوران اسارت تجربه کردم.
وی با بیان اینکه اعتبار هشت سال و نیم آزادگی و جانبازی خود را در گرو اجرای این قانون می‌گذارم، اظهارداشت: در اعتراض به ظلمی که بر من روا داشته‌اند، از این پس با لباس دوران اسارت در اتاق اصناف و سازمان صمت حاضر می‌شوم.
رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با اشاره به اینکه وزارت صمت با استناد به نظر معاونت حقوقی که طبق قانون جایگاهی در کمیسیون نظارت ندارد، استناد و به رای دیوان اعتراض کرده و اجرای حکم را به تعویق می‌اندازد که خود ظلم آشکار در حق اینجانب است.
وی در پایان تاکید کرد، ضمن پیگیری حکم در دادگاه تجدید نظر بابت حقی که این شش ماه از من زایل شده است، دادخواهی خود را نزد بزرگان نظام و انقلاب خواهم برد، گفت: امروز تنها امیدم برای احقاق حق، پدر مظلومان جهان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌‍الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و رئیس جمهور انقلابی حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی است و شکایت خود نزد ایشان خواهم برد.
بنابراین گزارش، در انتخابات شهریور ماه هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران، احمد ابوالحسنی به عنوان ششمین نفر بالاترین رای را آورد که یکی از ۵ نفری که بیشتر از ایشان رای آورد، مشمول ماده ۲۲ قانون نظام صنفی است و باید از ریاست اتحادیه و عضویت در هیات رئیسه اتاق تهران کنار گذاشته شود و در حالیکه این قانون در مورد تمام فعالان صنفی اجرا شده است اما متأسفانه همچنان در تهران و در این مورد خاص اجرایی نشده است.

666