کد خبر : 6402
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 1:28

معادلات انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران برهم ریخت

علی شفائی

رییس اتاق اصناف کرمانشاه به ایران بازگشت

رییس اتاق اصناف کرمانشاه به ایران بازگشت
دیوان عدالت اداری حکم به احیاء اعتبارنامه و بازگشت مجتبی صفائی رییس اتاق اصناف کرمانشاه به هیات رییسه اتاق اصناف ایران داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اتاق شفاف، با ابلاغ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ دیوان عدالت اداری به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی اعتبارنامه مجتبی صفایی احیاء و در نتیجه ادامه فعالیت وی در کلیه سمت‌های قبلی و همچنین شرکت در انتخابات سازمان‌های صنفی و اتاق اصناف ایران مشمول این دستور خواهد بود.
بر این اساس دبیرخانه هیات عالی نظات بر سازمان های صنفی طی مکاتبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ با رییس اتاق اصناف ایران مفاد ابلاغیه دیوان را ابلاغ و از این پس برابر ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۴۳ قانون نظام صنفی مجتبی صفایی عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران است و باید در اولین جلسه هیات رییسه دعوت گردد و باز انتخابات داخلی دیگری در هیات رییسه اتاق اصناف ایران برگزار خواهد شد.
همچنین طبق این ابلاغیه مجتبی صفایی که جوان ترین عضو و منتخب اول دوره پیش انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران و موفق ترین چهره صنفی در هیات رییسه اتاق اصناف ایران بوده است، می‌تواند در انتخابات دوره جدید هیات رییسه نیز شرکت نماید و قطعا شاهد معادلات جدید در انتخابات اتاق اصناف ایران خواهیم بود.
با حضور صفایی در هیات رییسه دوره جدید اتاق اصناف ایران و با توجه به توانایی، اراده قوی و ارتباطات در سطح ملی می‌توان امیدوار بود احقاق حقوق اصناف کشور در آینده ای نزدیک تحقق یابد.
بنابراین گزارش پیش از این روسای اتاق‌های تهران و شمیران از گزینه‌های احتمالی برای کسب رای در انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف تهران بودند که هر دو با این چالش روبرو بودند که به دلیل پایان دوره ریاست بر اتحادیه متبوع و اتاق شهرستان‌شان نمی‌توانتد تا پایان دوره، هیات رییسه را همراهی کنند.
زمان اعتبارنامه رییس اتاق شمیران پیش از پایان تابستان ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و اعتبارنامه ریس اتاق تهران نیز پیش از به نیمه رسدن دوره فعالیت هیات رییسه اتاق ایران، اعتبار دارد.
با این تفاسیر و باتوجه به اعتبار و محبوبیت رییس اتاق کرمانشاه که در انتخابات دوره قبل موفق به کسب بیشترین رای اعتماد از اعصای اجلاسیه اتاق اصناف ایران شده بود، معادلات انتخاباتی عالی‌ترین نهاد صنفی کشور تغییر کرده و نظرها متوجه مجتبی صفایی به عنوان بالاترین شانس برای پیروزی در این انتخابات شده است.

666