کد خبر : 6626
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 خرداد 1402 - 19:27

به دلیل عدم تخصیص ارز و واردات مواد اولیه

بزرگترین کارخانه تولیدی قلم و خودکارکشور تعطیل شد

بزرگترین کارخانه تولیدی قلم و خودکارکشور تعطیل شد
تورم به بازار لوازم خانگی رسید.

در پی عدم تخصیص ارز جهت واردات مواد اولیه قلم و خودکار با تعطیلی بزرگترین کارخانه تولید قلم خودکار کشور بقیه کارخانه تولید خودکار هم در آستانه تعطیلی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری اتاق شفاف، شرکت تولید قلم و خودکار «کیان» بزرگترین کارخانه تولید لوازم التحریر کشور حدود دوماه است روند تولید خودکار را متوقف کرده است.
با توجه به اینکه تولید لوازم التحریر و خودکار در این ماه از سال جهت تامین مصرف مردم از شهریور و فصل آموزشی در کشور زودی شاهد افزایش سرسام‌آور و تورم افسارگسیخته در بخش لوازم التحریر کشور خواهیم بود.
بررسی ها نشان می دهد که تخصیص ندادن ارز جهت واردات مواد اولیه خودکار باعث شده است تا روند تولید خودکار سایر کارخانه های تولیدی هم بسیار آرام شده و حداکثر تا دوهفته آینده روند تولید خودکار در کشور به طور کامل متوقف می شود.
کارخانه‌های تولید قلم خودکار ماههاست برای واردات مواد اولیه درخواست ارز کردند ولی تاکنون موفق به دریافت آن نشدند.
باتوجه به اهمیت فعالیت کارخانه‌های تولیدی لوازم التحریر کشور ضرورت دارد تا مسوولان دولت هرچه زودتر با مداخله در رفع مشکلات واردات مواد اولیه در جهت جلوگیری ومهار تورم در صنعت لوازم التحریر و پیشگیری از بیکاری کارگران کارخانه های تولید لوازم التحریر کشور اقدام فوری انجام دهند.
در صورت تعطیلی تمام کارخانه‌های تولید خودکار در کشور در شهریورماه در سال رونق تولید ومهار تورم شاهد افزایش غیرقابل تصور قیمت خودکار و محصولات لوازم التحریر در کشور خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
666