کد خبر : 6747
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 12:59

رئيس اتحاديه صحاف تهران: شاهد بي‎عدالتي مالياتي هستيم

رئيس اتحاديه صحاف تهران: شاهد بي‎عدالتي مالياتي هستيم

رئيس اتحاديه صحاف مي گويد: عدم حمايت دولت از اصناف، تحريم ها، قيمت ارز، باعث رکود در کسب و کار کسبه شده است. از سوي ديگر مسايل مربوط به ماليات، بيمه، بالابودن اجاره ها و هزينه هاي جانبي توليد، صنف صحاف را درگير کرده است. محاسبه ماليات بر اساس گردش مالي حساب نوعي بي عدالتي

رئيس اتحاديه صحاف مي گويد: عدم حمايت دولت از اصناف، تحريم ها، قيمت ارز، باعث رکود در کسب و کار کسبه شده است. از سوي ديگر مسايل مربوط به ماليات، بيمه، بالابودن اجاره ها و هزينه هاي جانبي توليد، صنف صحاف را درگير کرده است. محاسبه ماليات بر اساس گردش مالي حساب نوعي بي عدالتي مالياتي است.
به گزارش پایگاه خبری اتاق شفاف، جليل غفاري رئيس اتحاديه صحاف تهران در گفت وگو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران درباره وضعيت کسب و کار اين صنف در سال ۱۴۰۲ گفت: متاسفانه به خاطر شرايط اقتصادي حاکم بر کشور کسب و کارها در وضعيت مطلوبي به سر نمي برند. اعضاي اتحاديه ما هم از اين مسئله مستثني نيستند. کاسبي و درآمد خوبي ندارند.
وي تصريح کرد: ناکارايي مسئولان و عدم حمايت دولت از اصناف، تحريم ها، بي ثباتي نرخ ارز از دلايل بروز اين رکود هستند. از سوي ديگر مشکلاتي مانند ماليات، بيمه، افزايش بي رويه اجاره بهاي مغازه ها و هزينه هاي جانبي ديگر به اين رکود دامن مي زند.
غفاري در ادامه به معضل ماليات ها اشاره کرد و افزود: هميشه ماليات ها بردرآمد بوده است. ما هم مانند تمام اصناف مشکلي با پرداخت ماليات نداريم به شرط آن که عدالت مالياتي برقرار شود. کارگاه هاي توليدي ما اغلب کارگاه هاي کوچکي هستند که به صورت کارفرما-کارگري اداره مي شود يعني صاحب کارگاه بر خلاف خيلي ازصنايع ديگر پشت ميز نمي نشيند و بر کارگاه نظارت کند، بلکه خودش هم لباس کار مي پوشد و مانند کارگرانش در حال کار کردن است. حال ماليات اين قبيل کارگاه ها بر اساس گردش حساب بانکي محاسبه مي شود در حالي که ماليات بايد بر اساس سود خالص کارگاه ها محاسبه شود تا براي توليدکننده قابل تحمل و عدالت مالياتي رعايت شده باشد.
رئيس اتحاديه صحاف تهران در ادامه با بيان اينکه معضل ديگر صنف ما بي ثباتي نرخ ارز است گفت: بالا رفتن مرتب قيمت ارز بدنه توليد را ضعيف مي کند. کارگاه هاي کوچک از اين وضعيت نابسامان آسيب جدي مي بينند و در خطر تعطيل شدن قرار مي گيرند.
وي تاکيد کرد: اگر کاغذ با ارز دولتي به وفور وارد و در دسترس توليدکننده قرار بگيرد ميزان عرضه و تقاضا برابرمي شود و قيمت محصولات توليدي هم متعادل مي گردد.
غفاري در بخشي از صحبت هاي خود به اختصار درباره شغل صحافي توضيحاتي داد و گفت: صنف صحافي برخلاف تصور عموم مردم که صحافي را فقط شيرازه سازي کتاب مي دانند ۱۲ رسته مجزا دارد که سري سازي کتاب يکي از رسته هاي کاري اين صنف است. دفترسازي، جعبه سازي، کارتن سازي، آلبوم سازي، ياداشت سازي از رسته هاي اين صنف هستند.
رئيس اتحاديه صحاف تهران در پايان اشاره کرد: در کل تمام شغل هايي که در توليد و يا بسته بندي از کاغذ يا مقوا استفاده مي کنند عضو صنف صحاف به شمار مي آيند.

666