کد خبر : 6954
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 21:16

جای خالی اهالی صنف چاپ در جشنواره صنعت چاپ تهران

نمایش انسجام صنفی و بینش انقلابی از سوی اهالی صنعت چاپ تهران

نمایش انسجام صنفی و بینش انقلابی  از سوی اهالی صنعت چاپ تهران
جای خالی اهالی صنف و صنعت چاپ در جشنواره صنعت چاپ پایتخت، حاشیه‌ای است که‌ از متن پررنگتر شده است.

به گزازش پایگاه خبری اتاق شفاف جشنواره صنعت چاپ تهران در حالی برگزارشد که در میان مدعوین حاضر در مراسم، از روسای چند اتحادیه مرتبط با صنعت چاپ تهران هیچ یک حضور نداشتند.
غیبت بزرگان صنف _ صنعت چاپ تهران در جشنواره‌ای که متعلق به ایشان است اگرچه حاشیه این رویداد است، اما وقتی تعداد فعالان صنف حاضر در مراسم به حداقل ممکن می‌رسد، دیگر نمی‌توان گفت حاشیه، چراکه قطعا اکثریت غائب دلیلی مهمی داشتند که از حضور در جشنواره خودشان امتناع کردند.
در حالیکه با محوریت صنعت چاپ به عنوان یک صنعت مادر و پیشران، در طول سال مراسم و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود و همواره فعالان این صنعت حضوری پررنگ دارند، به نظر می‌رسد، گره خوردن جشنواره صنعت چاپ امسال با اقلیتی محدود از فعالان این صنف و صنعت موجب شد تا جامعه اکثریتی از حضور در مراسم خودداری کنند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که به دلایلی از جمله دوتابعیتی بودن، صلاحیت یکی از فعالان صنف چاپ برای حضور در هیأت مدیره اتحادیه تایید نشود و در حالیکه این تصمیم حاکمیتی بود، اما ایشان تلاش کردند با اقداماتی موازی صنف و صنعت چاپ را تضعیف کنند.
به واقع ایشان تابعیت بزرگترین دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر ایرانی بودن ترجیح داده‌اند و برای گرفتن پاسپورت کشور جدیدشان، متعهد شده‌اند که با هر فرد و کشوری که‌ آمریکا آن را دشمن اعلام کند وارد جنگ شوند.
دستگاه‌های ناظر بر تشکل‌های صنفی، تشخیص دادند، فرد یا افرادی که به پرچم دشمن ایران قسم وفاداری خودده‌اند در رأس هرم مدیریتی صنف و صنعت مهم چاپ قرار نگیرند و ایشان با ایجاد انشقاق و تضعیف این صنعت در مقام انتقامجویی برآمدند و از یک سو اقدام به ایجاد تشکلی موازی با اتحادیه ‌کردند و از طرفی با برگزاری نمایشگاهی با موضوع چاپ، از رونق افتادن نمایشگاه بین‌المللی چاپ را هدف‌گداری کردند.
در چنین شرایطی جشنواره امسال صنعت چاپ تهران با محوریت این گروه به عنوان حامی و البته منتخب برگزار شده است و باید به اهالی این صنف حق داد که از حضور در این جشنواره امتناع کنند، خصوصا در شرایط کنونی که کشور متبوع این افراد جز معدود کشورهایی که از جنایات رژیم صهیونیستی و کودک‌کش در غزه حمایت می‌کند و اهالی صنف و صنعت چاپ تهران که تقریبا ۶۰ درصد فعالان این صنف در کشور را تشکیل می‌دهند، اثبات کردند که در حمایت از صنف خود انسجام و وحدت و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بینش انقلابی و جهادی دارند.

برچسب ها :

ناموجود
666