در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران کمیکال مطرح شد

علی شفائی

ظرفیت‌های صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی برای رونق تولید و توسعه صادرات

ظرفیت‌های صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی برای رونق تولید و توسعه صادرات
نخستین نمایشگاه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و موادشیمیایی"ایران کمیکال"به همت اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان موادشیمیایی تهران برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق شفاف، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس اتاق اصناف تهران. نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق تعاون ایران به میزبانی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بهزاد ملکی رییس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران با اشاره به اهمیت محصولات پایین دستی پتروشیمی و مواد شیمیایی در صنعت، افزود: این نمایشگاه برای معرفی ظرفیت‌های بالفعل و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه این صنعت و نقش تاثیرگذار فعالان این صنف فرصتی مناسب است.
وی گفت: این نمایشگاه بسیار زودتر از این باید برگزار می‌شد تا فعالان این حوزه و همچنین صنایع بالادستی و مصرف‌کنندگان ًبا یکدیگر و توانمندی های هم آشنا شوند.
رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران با تاکید بر شرایط خاص و ویژه این صنف، اظهارداشت: تقلب و قاچاق دو معضل اساسی که این صنف با آن روبرو است و اگر با این دو مقابله نشود، تبعات منفی آن گریبانگیر کشور می ‌شود.
در ادامه این مراسم حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران با تقدیر از زحماتی که صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران فرای برگزاری این نمایشگاه متقبل شده‌اند؛ افزود: ایران کشوری غنی از منابع طبیعی و خدادی است که در صورت مدیریت درست منابع می‌تواند به اقتصادی قدرتمند تبدیل شود.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود منابع معدنی غنی و ثروت‌های خدادادی، امکان ایجاد ارزش افزوده در کشور فراهم نشده و رو به خام فروشی آورده‌ایم.
رییس اتاق اصناف تهران با مخاطب قراردادن اعضای صنف؛ اظهارداشت: آنچه در ساماندهی اتحادیه و برگزاری این نمایشگاه شاهد بودیم، مبین توانمندی‌‌های این صنف، هیات مدیره اتحادیه و در رأس آن رئیس اتحادیه است و با این ظرفیت در صورتیکه در حوزه صنایع دانش بنیان سرمایه‌گذاری شود، شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه خواهیم بود.
وی در خصوص ورود مواد شیمیایی تقلبی و خطرات آن برای جامعه متذکر شد و در پایان تاکید کرد: با وجود شانزده کشور در همسایگی ایران و دسترسی به بازاری با بیش از ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، می‌توانیم در حوزه صادرات عملکرد موفقی داشته باشیم.

666