کد خبر : 7109
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 دی 1402 - 15:43

در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رقم خورد

علی شفائی

اتاق اصناف تهران میزبان همرزمان شهید القدس

اتاق اصناف تهران میزبان همرزمان شهید القدس
صبح روز دوشنبه هجدهم دی ماه اتاق اصناف تهران شاهد برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (شهید القدس) یود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق شفاف، صبح دوشنبه هجدهمین روز از دهمین ماه سال، هیأت رئیسه اتاق اصناف پایتخت و روسا و اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی در چهارمین سالگرد شهادت شهید سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی میزبان همرزمان ایشان بودند.
در چهارمین آیین یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان اصناف در مسیر مقاومت از میدان جنگ تا جهاد اقتصادی برگزار شد، از خانواده شهید وحید زمانی‌نیا قدردانی شد.
اتاق اصناف پایتخت در این مراسم میزبان سردار حسن حسن‎زاده، فرمانده سپاه محمدرسول‎الله تهران بزرگ، روسا و هئیت مدیره اتحادیه‎های صنفی تهران، سرهنگ کاکاوند رئیس سازمان بسیج اصناف تهران بزرگ، سرهنگ علی رفیعی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فاتب، محمد خان بلوکی رئیس اتاق تعاون استان تهران، عزت‎الله اکبری تالارپشتی نماینده مجلس شورای اسلامی، جواد امانی دبیر کل جامعه انجمن‎های اسلامی بازار و اصناف تهران، اعضای هیئت امنای بازار بزرگ تهران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری بود.
در ابتدای این مراسم حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در بیاناتی ضمن خیرمقدم به حضار، بویژه سردار حسن‎زاده فرمانده سپاه رسول‎الله و پدر شهید وحید زمانی‎نیا محافظ شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مجموعه اتحادیه‎های صنفی در اینجا گردهم آمده‎ایم تا با گرامی‎داشت یاد و خاطره سردار دل‎ها از مکتب حاج قاسم سلیمانی بهره‎ای ببریم و درسی بیاموزیم.
رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به عظمت و ارزش اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در بیان اهمیت و آثار کارهای این شهید بزرگ همین بس که امروز نه تنها مردم ایران که بلکه کل دنیا بدهکار آن هستند. بالاترین موهبت برای ما همانا امنیت است. اگر در جهان امروز بشریت، امنیتی وجود دارد از قبال این شهید بزرگوار است و اگر شری نیز در عالم وجود دارد از طرف افرادی است که امروز بخش اعظم آن را می توانیم در غزه ببینم .
رستگار تاکید کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز امنیت مملکت پایدار بوده و این موهبت را مرهون تمام شهدا و تمام کسانی هستیم که گمنام و بدون چشمداشتی آن را برایمان تامین می‎کنند و ما فقط از آنها تشکر می کنیم.
وی همچنین به شهادت مظلومانه جمعی از مردم مظلوم کرمان در مراسم سال‎گشت شهید حاج قاسم سلیمان اشاره کرده و گفت: ضمن اعلام تسلیت و همدردی خانواده اصناف با خانواده‎های این شهدای عزیز باید گفت، دشمنان کوردل حتی از زائران حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارند.
در ادامه این مراسم سردار حسن حسن‎زاده، فرمانده سپاه رسول‎اله تهران بزرگ در سخنانی ضمن تشریح مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت ایشان فرمودند؛ حاج قاسم یک فرد نبود؛ بلکه یک راه، یک مسیر و یک مکتب بود. شاید این گفته را خیلی ها آن زمان جدی نگرفتند در حالیکه این سخنان، سخنان معمولی نبود و در طول زمان اهمیت و ویژگی آن نمود اصلی و واقعی خود را نشان داد.
فرمانده سپاه رسول‎اله تهران بزرگ افزود: امروز می‎بینیم واقعا یک مکتب، یک جریان و یک الگو تحت نام مکتب حاج قاسم سلیمانی راه افتاده است که در تمام دنیا فوج فوج به سمت آن روی می‎آورند؛ چرا که منطبق بر فطرت انسان است و هر فطرت پاکی آن را می‎پذیرد؛ اما از سوی دیگر هم در تمام دنیا این جریان وحشت انداخته است. حاج قاسم یک جبهه مقاومتی را به وجود آورد که اثر آن هر روز که می‎گذرد بیشتر خود را به رخ می کشد.
وی با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی پایدار و ماندگار است گفت: فکر و نگاهی که مورد پذیرش عالم قرار گیرد هیچ وقت از بین نمی‎رود و از آنجا که این مکتب؛ فرهنگ مقاومت در برابر استکبار و ظلم را توسعه و نهادینه کرده است مانایی خواهد داشت.
سردار حسن‎زاده با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی موازنه های سیاسی دنیا را به هم ریخت ادامه داد: این مکتب اصولی را پایه‎گذاری کرد بر این مبنا که ما می‎توانیم استکبار را از بین ببریم و لذا امروز دشمنان همانگونه که از حضور و وجود شهید حاج قاسم می ترسیدند از جاری و ساری شدن مکتب او نیز در هراس هستند.
فرمانده سپاه رسول‎اله تهران بزرگ با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم، همان مکتب قرآن، مکتب عاشورا و انقلاب، است تاکید کرد: در واقع مکتب حاج قاسم سلیمانی مصداق امروزی و عینی مکتب عاشورا، مکتب قرآن و مکتب انقلاب و امام بوده و از اصول مهم آن این است که نه سلطه می‎پذیریم و نه سلطه‎گریم و همانا از مظلوم دفاع می کنیم که در واقع مبنای قرانی دارد و غیرقابل تغییر است.
سردار حسن‎زاده به سه محور اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: ارتباط با خدا، ارتباط با ائمه معصومین و ولایت و ارتباط با مردم؛ محورهای اصلی و تشکیل دهنده این مکتب هستند که هر کدام معنا و مفهوم خاصی را در برمی‎گیرند و نیازمند توجه ویژه همه ما را می‎طلبد.
سردار حسن‎زاده ادامه داد: در این تفکر مردم به معنای کل بشریت است و نجات بشریت هیچ ارتباطی به قوم، کشور، شهر، مکان و زمان ندارد و از دیدگاه حاج قاسم والاترین و بزرگترین مرتبه را دارد. بر این اساس هر میزان که به این سه ارتباط وصل شویم و آن را درک کنیم می‎توانیم کارهای ارزشمندی را انجام دهیم و عاقبت به خیر باشیم.
فرمانده سپاه رسول‎اله تهران بزرگ همچنین به حادثه تروریستی مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان و شهادت تعدادی از مردم مظلوم آن اشاره کرد و گفت: اتفاق کرمان و کشتار مظلومانه زنان و کودکان بی‎دفاع، نقطه عجز و درماندگی دشمن را بار دیگر نشان داد. وقتی قدرتی نتواند از مولفه های قدرت خود در مکان و زمان مناسبش استفاده کند دست به اقدامات نامتعارف می‎زند؛ یعنی اینکه دشمن به لحاظ اقتدار در حال تنزل و استیصال است.
سردار حسن‎زاده در پایان با تاکید بر درک عظمت تفکر و مکتب حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: نباید اهمیت و آثار اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی را در مبارزه با استکبار و ظلم و ستم در قالب ایستادگی در مقابل داعش فراموش کنیم. باید عظمت مکتب حاج قاسم را درک کنیم و به آن ارج نهیم. اکنون این شهید عزیز خودش نیست اما مکتب او جاری و ساری است و مبنای بسیاری از حرکت ‎های ضد استکباری جهان امروز است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی اتاق اصناف تهران و سازمان بسیج اصناف تهران از خانواده شهید وحید زمانی‎نیا محافظ شهیدحاج قاسم سلیمانی تجلیل شد.

666