کد خبر : 3044
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 17:23

رئيس اتحاديه پارچه فروشان تهران:

پيروزي در مرزهاي اقتصادي با استفاده از علم و تجربه حوزه اصناف/ بايد اطلاعات و پتانسيل اتحاديه هاي صنفي به کار گرفته شود

پيروزي در مرزهاي اقتصادي با استفاده از علم و تجربه حوزه اصناف/ بايد اطلاعات و پتانسيل اتحاديه هاي صنفي به کار گرفته شود
رئيس اتحاديه پارچه فروشان تهران تلاقي علم و دانش با تجربه پيشکسوتان را امري لازم و ضروري براي رسيدن به موفقيت هاي هر مجموعه اي دانست و بيان داشت: هيئت مديره فعلي اتحاديه جواناني با تحصيلات عالي دانشگاهي و داراي انگيزه قوي براي ايجاد راه حل هايي جهت حل مشکلات صنفي هستند که مشتاقانه تلاش دارند از پيشکسوتان صنف پارچه فروش که عمر گران بهاي خود را در حفظ و بقاي اتحاديه و صنف هزينه کرده اند در اين راه استفاده کنند.

مجتبي جعفري، رئيس اتحاديه پارچه فروشان تهران بيان داشت: همان گونه که در زمان جنگ، همراهي و همگامي جوانان غيور و شهادت طلب با فرماندهان رشادت طلب نيروهاي نظامي کشور سبب پيروزي در عمليات هاي سخت شد، اکنون نيز در مرزهاي اقتصادي بر آنيم تا از علم جوانان و تجربه پيشکسوتان براي پيروزي بهره ببريم.

وي با تقسيم بندي مشکلات صنف متبوع خود به دو بخش ساختاري و سيستمي اظهار کرد: در محور ساختاري مشکلات زيادي وجود دارد. در مدل هاي شهري پس از گذشت چندين و چند سال که واحدهاي صنفي پارچه فروش در مراکزي چون مولوي، عبدل آباد و صالح آباد متمرکز شده اند؛ هنوز وضعيت شهري به همان حالت سال هاي دور است. اگر آتش سوزي و يا بلاياي طبيعي اتفاق بيفتد در هيچ شرايطي امکان ارسال خدمات امدادي نيست در حالي که براي حل اين معضل اولين مسئوليت بر عهده شهرداري است. متاسفانه ساختار موجود در طول سال هاي زياد اصلاح نشده و به همان روند ادامه يافته است.

رئيس اتحاديه فروشندگان پارچه تهران افزود: از ديگر مشکلات مي توان به هزينه هاي بالاي اجاره بها، حامل هاي انرژي و افزايش هزينه هاي خدمات رفاهي اشاره کرد. در اين ميانه شيوع ويروس کرونا مدت ها گريبان اين صنوف را گرفت و تحريم نيز مزيد بر علت شد. تورم حاکم بر اقتصاد هم شرايط را بدتر کرده است. بسياري از اعضا در اين ميان تمام و يا بخشي از سرمايه هاي خود را از دست داده اند. عدم موجوديت نقدينگي و سرمايه بحران زيادي براي اعضا ايجاد کرده است

وي ادامه داد: پارچه بيس و مواد اوليه بسياري از صنوف است که همگي با هم چرخه اقتصاد را مي چرخانند و اين در حالي است که قاچاق اين کالاي مهم همچنان ادامه دارد. بارها از سوي مسئولان اين موضوع بررسي شده اما نشاني از نابودي قاچاق وجود ندارد. از سوي ديگر فقدان امکاناتي چون وام بانکي براي زنده نگه داشتن اقتصاد خرد که در دستان کسبه قرار دارد هم مسئوليتي است که بايد مديران به آن اهتمام ورزند .

جعفري در ادامه به مشکلات ساختار سيستمي اشاره داشته و گفت: گذار از مدل هاي سنتي به مدرنيته هم خوب است و هم مشکلات زيادي به همراه دارد. اميد است هيئت رئيسه جديد اتاق هاي اصناف ايران و تهران با بررسي موضوعي هر يک از مشکلات با کمک از مشاوران و متخصصين هر حوزه، راه حل برون رفت بيابند.

وي با تاکيد بر لزوم وجود ديتا و اطلاعات در کشور بيان داشت: مهمترين نکته براي بررسي هر موضوعي وجود داده ها، اطلاعات و آمار صحيح است. در اين خصوص مسئولان مي توانند از اتحاديه ها و هيئت مديره آنها بهره ببرند. نمونه آن سازمان امور مالياتي است. اطلاعاتي که هيئت مديره اتحاديه در خصوص صنف متبوعش دارد مي تواند براي حل معضلات مالياتي کمک کند. در همين رابطه با مديران جنوب و مرکز سازمان جلسات خوبي برگزار کرديم تا خصوصاً به موضوع ماده ۱۸۶ قانونمالياتهاي مستقيم بپردازيم. اين ماده از عمده مشکلات در خصوص صدور پروانه کسب است.

رئيس اتحاديه پارچه فروشان تهران همچنين گفت: سايت ايرانيان اصناف نيز در برخي موارد به جاي حذف مانع، با عدم ارائه خدمات و دسترسي آسان مانعي براي انجام اصول کار مي شود که مسئولان ذيربط بايد در پي برطرف کردن آن باشند.

برچسب ها :

666