کد خبر : 4721
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 18:22

اولين جلسه کميسيون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران برگزار شد

اولين جلسه کميسيون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران برگزار شد
اولين جلسه کميسيون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران با حضور علي توسطي رئيس و حميدرضا رستگار عضو هيئت رئيسه اتاق و اکثريت اعضاء به منظور تعيين اعضاي هيئت رئيسه کميسيون روزچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد.

در اين جلسه علي توسطي، رئيس اتاق اصناف تهران در سخناني کوتاه در اهميت آموزش و پژوهش گفت: امروزه ارزشمندترين سرمايه گذاري ها به آموزش نيروي انساني برمي گردد. کشورهايي که بر روي اين مسئله سرمايه گذاري و برنامه ريزي کرده اند به رشد و توسعه مورد نظر خود رسيده اند که يکي از آيتم هاي مهم آنها ارجح بودن منافع ملي بر منافع شخصي مي باشد

رئيس اتاق اصناف تهران با تاکيد بر ايجاد مرکز آموزش هاي اصناف گفت: متاسفانه ما اصناف اسير سنت ها شده ايم و حرف تازه ايي براي گفتن نداريم؛ چرا که در امر آموزش و پژوهش سرمايه گذاري نکرده و موارد تازه را شناسايي نکرده ايم که اميد دارم با تلاش اين کميسيون و در آينده با راه اندازي مرکز آمورش هاي اصناف بتوانيم در اين مسير گام برداريم.

توسطي تصريح کرد: مسلما پژوهش و آموزش نيازمند بودجه، بهره مندي از کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران امر مي باشد تا کميسيون بتواند با احصاي مشکلات و مسائل به تبيين و بررسي آن پرداخته و در ادامه هيئت رئيسه اتاق نيز جهت عملياتي شدن موضوعات به طور حتم وارد عمل شود.

در ادامه جلسه حميدرضا رستگار، عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران نيز در اهميت موضوع پژوهش بيان کرد: آموزش و پژوهش با متدها و روش هاي نوين مي تواند در تمام حوزه هاي مرتبط با امور اصناف تاثير بسزايي داشته باشد که متاسفانه با مغفول ماندن اين مهم تاکنون نتوانستيم به نتايج مورد نظر دست يابيم.

وي تاکيد کرد: در هر موضوعي که جزو وظايف ذاتي اتاق اصناف است اگر پژوهشي نداشته باشيم و اطلاعات و آگاهي هاي مان به روز نباشد مسلما راه به جايي نخواهيم برد. تا به امروز بيشتر موارد سعي کرده ايم با شرايط خودمان را تطبيق دهيم که حتي در اين حوزه نيز با مشکل مواجه شديم؛ لذا جا انداختن موضوع و اهميت آموزش و پژوهش از امر ديگري براي جامعه اصناف لازم و ضروري است و کسب و کار آنها به تحقق اين مهم وابسته مي باشد.

در ادامه اين جلسه انتخابات اعضاي هيئت رئيسه کميسيون به عنوان دستور کار کميسيون انجام يافت و آقايان مجتبي جعفري(رئيس اتحاديه پارچه فروشان تهران) به عنوان رئيس- مهدي باقرپور (رئيس اتحاديه ابزارفروشان تهران) به عنوان نايب رئيس و خانم آيدا ميلاني(رئيس اتحاديه تزئينات داخلي ساختمان تهران) به عنوان دبير با اخذ اکثريت آرا انتخاب شدند.

برچسب ها :

666