کد خبر : 5066
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 17:56

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس تهران:

افت ۲۰ تا ۳۰ درصدي فروش رستوران‌ها/ تورم و افزايش نرخ غذاهاي رستوراني، کاهش تقاضا را تشديد کرد

افت ۲۰ تا ۳۰ درصدي فروش رستوران‌ها/ تورم و افزايش نرخ غذاهاي رستوراني، کاهش تقاضا را تشديد کرد
رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس با اشاره به افت ۲۰ تا ۳۰ درصدي فروش رستوران‌ها، گفت: عدم استقبال از غذاي رستوراني بعد از شيوع بيماري کرونا آغاز شد و تورم موجود و افزايش نرخ غذاهاي رستوراني اين کاهش تقاضا را تشديد کرد.

علي اصغر ميرابراهيمي، با اشاره به افزايش نرخ کالاهاي اساسي و تاثير آن بر قيمت غذاهاي رستوراني گفت: تورم موجود در کشور بر قيمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگي، انواع ادويه، زعفران و …. تاثير گذاشته است؛ رستورانداران نيز مصرفکننده محسوب ميشوند و بايد مواد اوليه پخت را با قيمت بالا خريداري کنند.

وي در پاسخ به اين پرسش که نرخ يک پرس غذا در رستوران ها چگونه محاسبه مي‎شود؟ تصريح کرد: اتحاديه بر عملکرد واحدهاي صنفي نظارت دارد. نرخ غذاي رستوراني بعد از محاسبه قيمت مواد اوليه (باتوجه به فاکتور روز) حقوق کارگري، بيمه، ماليات و ۲۰ درصد سود قانوني و ….. به دست ميآيد.

وي ادامه داد: نرخ غذا در واحدهايي که برنج طارم و هاشمي مصرف مي کنند با نرخ واحدهايي که برنج خارجي استفاده مي کنند بايد متفاوت باشد.

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس با اشاره به افت ۲۰ تا ۳۰ درصدي فروش رستورانها، گفت: عدم استقبال از غذاي رستوراني بعد از شيوع بيماري کرونا آغاز شد و تورم موجود و افزايش نرخ غذاهاي رستوراني اين کاهش تقاضا را تشديد کرد.

ميرابراهيمي با بيان اينکه رستوران‎داراني که با نرخهاي اقتصادي اقدام به عرضه خوراک مي‎کنند از مواد اوليه مرغوب استفاده نمي‎کنند، گفت :با آناليز ابتدايي قيمت‎ها به نرخ‎هاي که برخي واحدهايي صنفي براي غذاهاي خود درج مي‎کنند نخواهيم رسيد چگونه ممکن است که مرغ کيلويي ۴۵ تا ۵۰ هزار توماني و برنج کيلويي ۵۰ تا ۱۰۰ هزار توماني براي طبخ غذا استفاده کرد؛ اما از سوي ديگر قيمت يه پرس غذا حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان شود؟ اينجاست که تاييد مي‎شود اين واحدها از مواد اوليه نامرغوب استفاده مي‎کنند

666