کد خبر : 5080
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 18:01

رئيسه اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران:

چاپ گارانتي‌هاي نامعتبر در کارگاه‌هاي ۲۰ متري/ قبل از خريد به تارنماي سامانه جامع گارانتي مراجعه کنيد

چاپ گارانتي‌هاي نامعتبر در کارگاه‌هاي ۲۰ متري/ قبل از خريد به تارنماي سامانه جامع گارانتي مراجعه کنيد
عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فناوران رايانه ‌تهران در خصوص اطمينان مردم از اصالت گارانتي کالا گفت: مصرف‌کنندگان براي آسودگي خاطر بيشتر هنگام خريد کالا به سايت جامع گارانتي مراجعه کرده و شرکت ‌هاي ارائه دهنده گارانتي معتبر را پيدا کنند.

محمدرضا فرجي، عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف و رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران با اشاره به وجود حدود ۵ درصد گارانتي غيراصلي در بازار صنف فناوران رايانه اي گفت: پديده گارانتي تقلبي در اين صنف به نسبت پايين تر است؛ اما هر از گاهي اين مسئله اتفاق مي افتد که افرادي با استفاده از نام و لوگوهاي خاص اقدام به ارائه گارانتي نامعتبر کرده اند.

وي ادامه داد: پيگيري نام ضمانت نامه نامعتبر ما را به واحد کوچک ۲۰ متري مي رساند، در صورتي که لوگوي اين شرکت ها حتي از ماديران هم به عنوان معتبرترين ضمانت نامه صنف ممکن است بهتر باشد.

به گفته رئيس اتحاديه فناوران رايانه اي تهران، مصرف کننده بدون اطلاع از وجود گارانتي هاي نامعتبر و تقلبي در بازار از اين برند خريد خود را انجام مي دهد؛ ولي در زمان استفاده از گارانتي کالا معضل پديد مي آيد.

عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران با اشاره به رابطه دو سويه ميان اتحاديه فناوران رايانه اي با سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان، اظهار داشت: گارانتي‎هاي صنف فناوران رايانه بدين شکل است که شرکت‎ها ابتدا از فيلتر اتحاديه در خصوص بخش فني و ايزويي عبور کرده پس از آن بابت دريافت مجوز گارانتي به سازمان حمايت مصرف کنندگان فرستاده مي‎شود.

وي در خصوص سامانه جامع گارانتي عنوان کرد: شرکت ها پس از تأييد اصالت گارانتي در سامانه جامع گارانتي و سايت اتحاديه نمايش داده مي شود. بهترين راهکار براي آسودگي خيال مردم هنگام خريد کالا اين است که ابتدا با مراجعه به سايت جامع گارانتي، شرکت هاي ارائه دهنده گارانتي معتبر را پيدا کنند.

عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران در پايان مطرح کرد: در صورت بروز هرگونه اختلالي در ارائه خدمات گارانتي شرکت‎هاي معتبر، مردم بايد با مراجعه به بخش شکايات اتحاديه مسئله خود را جهت رسيدگي مطرح کنند

برچسب ها :

666