کد خبر : 7139
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 7:50

ماه عسل تمام شد

علی شفائی

مدیران دو دوره‌‌ای اصناف راهی برای ماندن پیدا می‌کنند؟

مدیران دو دوره‌‌ای اصناف راهی برای ماندن پیدا می‌کنند؟
آیا ماه عسل آنها که دو دوره حضورشان در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی تمام شده، به سر آمده است

به گزارش پایگاه خبری اتاق شفاف، سال ۱۳۹۲ اصلاحیه قانون نظام صنفی به گونه‌ای تصویب شد که محدودیتی عجیب بر مدیران تشکل‌های صنفی تحمیل کرد، محدودیت ممنوعیت حضور، بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی، تکلیفی بود که قانون جدید تعیین کرد.
این قانون تا سال ۱۳۹۸ مسکوت ماند و با ورود دیوان عدالت اداری، پاییز مدیران صنفی فرا رسید و جمع بزرگی از ایشان تا پایان سال ۱۴۰۱ با هیات مدیره اتحادیه‌شان خداحافظی کردند.
اما برخی مدیران خیلی تمایلی به رفتن نداشتند و به انحاء مختلف دنبال راهکاری برای ماندن بودند، از رفتن به هیات مدیره اتحادیه دیگر تا تبدیل عضویت حقیقی به حقوقی، که چند ماهی فرصت برای ایشان خرید، اما شکایت مکرر فعالان صنفی و احکامی که یکی پس از دیگر از سوی دیوان عدالت اداری صادر می‌شد، ایشان را نیز مشمول قانون می‌دانست.
با این حال همچنان برخی همچنان سودای ماندن در سر داشتند و ماندنی شدند تا جاییکه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور چند باره قانون و احکام دیوان را به ایشان یادآوری و سازمان‌های صمت و کمیسیون‌های نظارت مکلف به اجرای قانون کرد.
بهانه شلوغی کاری اسفند، انتخابات وکلای ملت، مهمانی خدا و نوروز باستانی بهانه‌های جدید برای ماندن شده‌اند، حال باید دید، وزارت صمت و هیات عالی نظارت چه خواهند کرد، آیا اسفند ۱۴۰۲ پایان ماه عسل مدیران دک دوره‌‌ای اصناف است یا باز هم راهکاری براق ماندن جستجو خواهند کرد.

666