کد خبر : 4757
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 18:33

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:

قاچاق پوشاک به کشور رو به کاهش است/ توانايي توليدکنندگان بيش از نياز بازار

قاچاق پوشاک به کشور رو به کاهش است/ توانايي توليدکنندگان بيش از نياز بازار
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: در برآيند کلي ميزان قاچاق پوشاک به کشور رو به کاهش است، اما هنوز واردات قاچاقي به صورت ته لنجي و چمداني توليد داخلي را تهديد مي ‌کند.

ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در مورد فراخوان هاي اعلام شده سه روزه براي تعطيل کردن واحدهاي صنفي گفت: با حضور ميداني که در بازار و سطح شهر داشتيم خبري از تعطيلي نبود و جريان اقتصادي همچنان ادامه داشت. مشاهدات بنده به صنف پوشاک خلاصه نمي شود و در کل بازار خبري از تعطيلي نبود.

شيرازي سرماي هوا را يک فرصت براي فروشندگان پوشاک دانست و تصريح کرد: در اين چند روز به علت افزايش سرما، تقاضا براي لباس هاي زمستاني افزايش پيدا کرده و رونق در فروش اين رسته از پوشاک را شاهد بوديم.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک رضايت خود از ميزان توليد پوشاک را در کشور اعلام کرد و گفت: توانايي توليدکنندگان بيش از نياز بازار است و ظرفيت هاي صادارتي زيادي در اين صنعت وجود دارد.
وي تاکيد کرد: در برآيند کلي ميزان قاچاق رو به کاهش است؛ اما هنوز واردات قاچاقي به صورت ته لنجي و چمداني توليد داخلي را تهديد مي کند؛ متاسفانه به علت کاهش قيمت پوشاک در کشور بنگلادش در سه ماه گذشته قاچاق کالا کمي رشد داشته است.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان وفروشندگان پوشاک تهران تقاضاي پوشاک را وابسته به تغييرات آب و هوايي برشمرد و اظهار داشت: هر وقت، فصل ها با تمام شاخصه هاي خود مانند سرما و گرما ظاهر مي شوند؛ خريد مشتريان نيز افزايش پيدا مي کند.
شيرازي عرضه پوشاک را دوبرابر تقاضاي بازار اعلام کرد و اظهار داشت: توليد مازاد موجب کيفيت بالا و فضاي رقابتي در اين صنعت شده است.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: در ميان صنايع، ارزان ترين اشتغالزايي براي صنعت پوشاک است و بيشترين ميزان نيروي کار به نسبت سرمايه گذاري در اين صنعت حاصل مي شود.
وي مشکل تامين مواد اوليه را سبب افزايش قيمت تمام شده پوشاک عنوان و خاطرنشان کرد: بالارفتن قيمت مواد اوليه به خاطر افزايش واسطه ها در تامين نهاده هاي توليد است و اين مهم باعث کاهش رقابت پذيري در توليد لباس مي شود.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک اضافه کرد: ما به عراق و کشورهاي همسايه و اوراسيا صادرات داريم و بازار روسيه جذابيت هاي زيادي براي ما دارد، اما براي فروش بيشتر به معافيت هاي مالياتي و مشوق هاي مالي براي توليدکنندگان نياز داريم تا بتوانيم رقباي بين المللي خود را در تصاحب بازارها شکست بدهيم

666