کد خبر : 5358
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 17:41

۲۰دی به عنوان “روز ملی قناد” ثبت شد

۲۰دی به عنوان “روز ملی قناد” ثبت شد

  رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: روز ۲۰ دی به عنوان “روز ملی قناد” ثبت شد علی بهره مند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور پس از دو سال رایزنی از سوی اتحادیه، سرانجام موافقت کرد که روز

 

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: روز ۲۰ دی به عنوان “روز ملی قناد” ثبت شد
علی بهره مند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور پس از دو سال رایزنی از سوی اتحادیه، سرانجام موافقت کرد که روز ۲۰ دی ماه به عنوان «روز ملی قناد» ثبت و به زودی در تقویم لحاظ شود.
وی در خصوص سایر اقدامات شایسته این اتحادیه اظهار کرد: اتحادیه قنادان تهران در سالهای گذشته تلاش‌های زیادی کرده است تا بتواند جایگاه صنف قنادان را در ایران و جهان ارتقا دهد. به عنوان نمونه، برگزاری مسابقات کیک‌های تجسمی اقدامی اثر بخش بوده است. همچنین در این سال‌ها توانسته‌ایم نمایشگاه‌های تخصصی برگزار کنیم. این اتحادیه توانسته است به عنوان نخستین اتحادیه، با مجوزی که از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دریافت شده، رسانه تصویری ایجاد کند و اکنون تولید محتواهای جذابی برای این رسانه داریم.
بهره‌مند بیان کرد: یکی از کارهای بزرگ دیگر این است که بزرگترین آموزشگاه قناد کشور را به صورت آموزشگاهی مجهز با تاسیسات حرفه‌ای و خوب ایجاد کرده‌ایم که این آموزشگاه، مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای دارد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار قنادان ایرانی برای مسابقات برون مرزی، به ترکیه اعزام شده و توانستیم بین ۷۷ کشور، به جایگاه دوم دست یابیم. امسال نیز یکی از قنادان حرفه‌ای با ۳ اثر برای شرکت در مسابقه انگلیس اعزام شد که آنجا هم مقام دوم را کسب کردیم.
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد صنف قنادان و جایگاه قنادان ایرانی در جهان، مناسب بود که یک روز در تقویم سراسری برای بزرگداشت قنادان ایرانی در نظر گرفته شود. لذا شورای فرهنگ عمومی کشور پس از دو سال رایزنی از سوی اتحادیه، سرانجام موافقت کرد که روز ۲۰ دی ماه به عنوان «روز ملی قناد» ثبت و به زودی در تقویم لحاظ شود.
وی در خصوص علت تعیین روز ۲۰ دی نیز گفت: دی ماه، فرصتی بین دو مناسبت پرترافیک یعنی یلدا و عید نوروز است و بدین جهت اکثرا نمایشگاه‌های تخصصی این صنف با عنوان “نمایشگاه توانمندی قنادان ایران” و “مسابقات کیک های تجسمی” در دی ماه برگزار می شود. لذا دی ماه را برای انتخاب روز ملی اصناف پیشنهاد دادیم که پذیرفته شد.
بهره‌مند همچنین گفت: امسال با توجه به شرایط، نمایشگاه را در دی ماه برگزار نمی‌کنیم و به سال آینده موکول شد اما امروز مراسمی به مناسبت ثبت “روز ملی قناد” در تقویم سراسری ایران در محل اتحادیه قنادان تهران خواهیم داشت و بدین مناسبت مستندی از قنادان نیز در این مراسم به نمایش در خواهد آمد

برچسب ها :

ناموجود
666